27 mars 2016

Dagens träning

Häst

 


Påskdagen har för mig spenderats i stallet. C var lastad och klar strax efter 7 och då åkte vi iväg för att träna. Vi skulle hoppa bana. Han kändes otroligt fin och vår första runda kändes så bra, allt stämde och flöt på. När hindren sen höjdes upp och jag ska rida likadant gör jag det såklart inte. Jag tappar skänkeln och därav galoppen och han orkar inte i svängar Och då när det är kort anridning från sväng blir det pannkaka. Så vi fick tjorva på ett tag för att jag ska få till en känsla igen, vilket jag fick tillslut. Men jag blir besviken när jag inte bara kan rida likadant... Hur svårt ska det va? Jag känner rentav hur jag kniper med knäet och tappar underskänkeln och när jag då tänker att jag måste om med skänkeln är det som att det inte går :P Men för att vara lite positiv så var han faktiskt riktigt fin, bästa träningen på mycket länge, det var till stor del ordning och reda och inget brallande på Cs sida vilket gör det betydligt mycket enklare att rida :) 
 
Det blev ingen film idag, inga kort heller så bjuder på en bild på Cs fina påskpresent. Ett träns från PS of Sweden :) 
 
Sen så fick jag ett nytt par skor från Ariat för en vecka sedan och idag gick de sönder :( Det var dragkedjan som for igen. Nu vill jag inte ha fler Ariatskor eftersom de inte verkar hålla så bra (vilket jag tycker är konstigt då så många har dem). 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress