29 februari 2016

Sola sig

Allmänt Höns

 
I helgen tvingade vi ut hönorna i solen några minuter. Jag tycker det ska vara så tråkigt att bara sitta inne hela tiden så de fick gå ut! Nu var det inte så uppskattat från deras sida men jag tror det är bra för dem att få lite frisk luft och få känna solen. Sen så är deras fötter inte gjorda för snö vilket gjorde att de inte behövde vara ute så länge. Men för fotkvalstrena som vi kämpar med att få bort (och som eskalerat i vinter) kan det nog vara bra. 
 
Måndag, var ute med isborren och tog vattenprover och borren har sedan tidigare varit slö men idag efter första hålet då jag borrade rakt i en sten var det kört. Eller det tog 40 minuter att få hål på isen efter det... Ville jag grina? Lägga mig ned och dö? Ja några gånger faktiskt. Åkte direkt och köpte nya skär så ser framför mig ett lite lättare liv framöver :) 
 
C vilar idag för egentligen skulle jag på styrelsemöte, men det blev framflyttat så det blir en lugn kväll. Är rätt trött efter dagens bravader. Henke har jour så jag har precis ätit en mikrad middag och ska nu chilla ned en stund (med det som blev kvar av lördagsgodiset) innan jag ska ut och pyssla i stallet. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress