29 april 2016

Forestier Ilium

Häst

På måndag skickas en dressyrsadel hem till mig som jag ska prova på Classe. Det är en Forestier Ilium. Efter att ha ridit i CWD nu i några år har jag blivit bortskämd och jag har alldeles för mycket krav på en sadel för att jag ska kunna nöja mig med de billigare sadlarna (tyvärr för jag hade gärna köpt en billigare sadel som "första sadel"). Men den här var ändå i OK prisklass jämfört med många andra jag tittat på, även fast jag budgeterat för lite mindre. Nåja, jag hoppas den här sadeln sitter bra på C och att jag trivs i den. Jag vill inte ha en sadel som låser fast mig för mycket, men med bra greppläder och smal midja så jag kommer nära. Det ska bli spännande!
 
Ikväll åker jag och C till ridhuset för att rida sista trimpasset innan tävlingen. Han var ett stoooort bus igår när vi var ute och intervalltränade men jag hoppas det även förde med sig att lite överskott av energi blåste ur. Imorgon ska vi rida ett helt kravlöst pass med bara en massa positiv energi och jag ska undvika allt som kan leda till konflikt så att vi är positiva inför tävlingsdagen!
 
Bilden är från www.sadelkammaren.nu och det är därifrån sadeln kommer.
 
Anonym

Härligt!! Pengarna ska rulla, det är en väl värd investering om du ska rida mer dressyr😀du kommer känna skillnaden när du vant dig med en dressyrsadeln
Hoppas det går bra för dig och Classe på söndag 😉 ska hålla alla armar å tår för er./Marlene 🐎

Svar: Haha ja pengar är till för att spenderas ;) Tack så mycket!
Sofia

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress