30 oktober 2015

Från andra sidan jorden

Resa

Hej på er, vi har tillslut lyckats knäcka den kinesiska spärren och tagit oss ut på fb, instagram och bloggar. Sådant som annars är spärrat. Vi har det i alla fall bra, vi är i Peking nu men jag längtar hem. Haha som vanligt när jag är borta :P Men maten är inget vidare och jag längtar mest till att få äta en vanlig svensk måltid av korv och makaroner utan pinnar. Sen så längtar jag såklart hem till Kissan och Classe. Men nu har vi bara en dag kvar här och sedan åker vi hem på söndag. 
 
Det har varit jättebra här, men landet är svårt att förstå och det är mycket som är så himla olikt hemma bla den politiska makten som är så stor. Svårt att förstå att det är demokratisk diktatur exempelvis, hur kan två så motsägande ord stå tillsammans? 
 
Nåja, kommer berätta mer om min resa senare. Nu ska vi vila lite innan vi ska ut och käka Peking-anka. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress