30 november 2015

Uppe i sadeln

Häst





Yes nu kan inget stoppa oss. C känns superfräsch och han har nyverkade snygga fötter med snösulor! Vi red ett rätt kravlöst pass på banan ikväll och han kändes kanonfin från start. Han var lite slö och jag fick driva en del men i övrigt kan jag inte klaga på något, annat än att jag måste hålla i tyglarna bättre för de glider hela tiden när jag rider i tjockvantar och det stör honom när det glappar. 

Jag ser det här lite som en nystart för oss där vi nu ska vara supernoga med allt arbete. Jag ska börja jobba honom mycket i skritt och få ordning på allt där innan vi kör vidare i de andra gångarterna. Jag är inte tillräckligt bra helt enkelt för att få till allt i traven och galoppen just nu. Jag märkte stor skillnad i känslan idag i traven efter lång uppvärmning i skritt. Han var alldeles lagom i handen och jag behövde varken reka till eller bli hård i handen utan kunde mjukt styra omkring honom. Det kändes helt fantastisk :) 

Så vi ska lägga mer tid på skrittarbete och uppvärmning framöver och låta ridpassen ta tid och inte stressa igenom dem. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress