28 december 2015

Tacksam

Allmänt


Godkväll. Håller på att gå igenom mitt 2015 och min känsla är att det varit ett bra år, men lite trögt på hästfronten. Måste luska i det där och se om det verkligen stämmer. Är ju så smidigt att ha ett arkiv här på bloggen att kunna gå tillbaka i. För som jag sagt tidigare är anledningen till att jag bloggar väldigt egoistisk, dvs huvudanledningen är för mig själv. 
 
Nåja, jag har i år gått ifrån det här med att bara läsa hästbloggar till att läsa mindre hästbloggar och mer inredningsbloggar då jag tycker de är minst lika roliga. Det har speciellt nu i juletider varit mysigt och inspirerande med dessa bloggar.Men sen så läser jag på en av hästbloggarna hur himla less hen är på julstressen och att allt med jul är fejkat. Man stressar över julklappar och att hela högtiden ska vara fejk.Jag är inte med i det resonemanget utan jag vill säga att jag älskar julen, det är en fantastisk högtid där familjen samlas och umgås, äter sig runda och bara är. För mig är inte julen fejkad utan det är en högtid där man får lära sig vara tacksam när man är liten och där man nu känner sig tacksam och glad för det man har. Klart att de finns de som inte alls har trevliga jular och även ensamma jular. Men jag är tacksam för den jul jag får fira och jag uppskattar det jättemkt. För mig är inte julen fejkad. Tycker ni det?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress